Soppa med grillad röd paprika och sötpotatis

En av mina mest hjälpsamma kokböcker är Börja laga vegetariskt av Rose Elliot. Den har riktigt tydliga recept som knappt går att misslyckas med om man följer instruktionerna. Tyvärr verkar både originalutgåvan & den svenska översättningen vara out-of-print, så jag kan känna mig lyckligt lottad som har ett exemplar.


Idag provade jag att laga sötpotatissoppan på sidan 32. Den har jag aldrig gett mig på förut & resultatet blev hyfsat. Ifall jag hade följt instruktionerna bättre & verkligen grillat paprikan tills den hunnit bli bränd så hade jag nog blivit helt nöjd.



I stort så kan jag rekommendera soppan, även om det nog finns betydligt roligare rätter att hitta på av sötpotatis.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0